ο γύρο του Ίντερνετ και των ΜΜΕ κάνει η επιστολή ενός μαθητή της πρώτης λυκείου από τη Δραπετσώνα που αναρτήθηκε αρχικά στο Facebook. Ο νεαρός δηλώνει ότι στηρίζει την απεργία των καθηγητών, δημοσιεύοντας και τον έλεγχό του, ώστε να μη θεωρηθεί «κακός«.

«Λέγομαι Κωνσταντίνος Μανίκας και είμαι μαθητής της πρώτης Λυκείου στο 10 Λύκειο Δραπετσώνας Αποφάσισα να γράψω αυτό το κείμενο, θέλοντας να εκφράσω τον αποτροπιασμό και την αγανάκτησή μου για το θράσος και την υποκρισία και αυτών που μας κυβερνούν καθώς και όλων αυτών των δημοσιογράφων και ΜΜΕ που τους βοηθάνε για να επιβάλλουν τα άνομα και ανήθικα σχέδια τους σε βάρος των μαθητών και της νέας γενιάς» αναφέρει ο μαθητής.

«Αφορμή είναι η απεργία των καθηγητών μου, μέσα στην εξεταστική περίοδο και τα κροκοδείλια δάκρυα πολιτικών και δημοσιογράφων για το μέλλον μου που «κινδυνεύει» απ αυτήν. Τι λέτε; Τι μέλλον έχω , -εξαιτίας σας – κι από ποιους πραγματικά κινδυνεύει;» αναρωτιέται.

«Ας δούμε πρώτα, ποιος διαμόρφωσε το μέλλον και την ζωή όλων, από παλιά» τονίζει και ρωτά: «Ποιος έφτιαξε το μέλλον του παππού μου και το έντυσε με τα αποφόρια της ΟΥΝΤΡΑ, στέλνοντας τον μετανάστη στη Γερμανία; Ποιος κακοδιαχειρίστηκε και κατάκλεψε αυτόν τον τόπο; Ποιος ανάγκασε την μητέρα μου να δουλεύει απ το πρωί ως το βράδυ για 530 ευρώ, που αφού πληρώσει λογαριασμούς και φαγητό , δεν περισσεύουν –όχι για να μου πάρει παπούτσια- αλλά ούτε ένα βιβλίο που θέλω απ τον πάγκο του παζαριού;».

«Ποιος μείωσε στο μισό τον μισθό του πατέρα μου; Ποιος τον συκοφάντησε, τον απείλησε με επιστράτευση, απόλυση -αυτόν και όλους τους συναδέλφους του στις μεταφορές- όταν κατέβηκαν σε απεργίες μόνο και μόνο γιατί ήθελαν να ζήσουν με αξιοπρέπεια; Ποιος θέλει να κλείσει την σχολή που διάλεξε ο αδερφός μου για να πραγματοποιήσει τα όνειρα του, στο Πανεπιστήμιο; Ποιος μου έδωσε φωτοτυπίες αντί για βιβλία;

Ποιος με άφησε να παγώνω χωρίς θέρμανση στην τάξη μου; Ποιος φταίει που μαθητές λιποθυμάνε απ την πείνα; Ποιος άφησε τόσους άνεργους; Ποιος οδήγησε 4000 ανθρώπους στην αυτοκτονία; Ποιος άφησε τους παππούδες μας χωρίς περίθαλψη και φάρμακα; Οι καθηγητές μου ή ΕΣΕΙΣ τα κάνατε όλα αυτά;» προσθέτει.

Συνεχίζοντας τα ερωτήματα αναφέρει: «Λέτε επίσης ότι οι καθηγητές μου, με την απεργία , θα καταστρέψουν τα όνειρα μου. Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να είμαι ένας ακόμα άνεργος στο 67% των νέων ανέργων; Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να δουλεύω ανασφάλιστος και χωρίς ωράρια για 350 ευρώ το μήνα –όπως ψηφίσατε στην τελευταία σας τροπολογία- ; Ποιος σας είπε ότι όνειρο μου είναι να γίνω οικονομικός μετανάστης; Ποιος σας είπε ότι όνειρό μου είναι να γίνω delivery boy;».

Κλείνοντας την επιστολή του καλεί τους καθηγητές «να μην κάνουν βήμα πίσω» και την κοινωνία να τους στηρίξει.

Ο έλεγχος του μαθητή που δημοσιεύει για να μην τον κατηγορήσουν ότι θέλει να χάσει μαθήματα.

gdgertj

5 responses »

  1. Ο/Η Ι.Υ. λέει:

    Άριστος!!!! Έτσι τον έμαθαν να σκέπτεται. Αυτοί που τον κρίνανε έχουνε αξιολογηθεί? Αν αφαιρέσεις αργίες-απεργίες-συνδικαλιστικές αργίες για εκλογές κλπ πόσες είναι οι διδακτικές μέρες και κατάφερε και έκανε 21 αδικαιολόγητες μονόωρες απουσίες-κοπάνες? ( Όταν με μια απλή δήλωση ο κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογεί έως 2 μέρες) ; Ποιο είναι το επίπεδο των καθηγητών του (που ποτέ δεν έχουν αξιολογηθεί); Μήπως τους βαθμούς τους βάζουν με το τσουβάλι για να είναι καλοί με τους μαθητές και μετά στις Πανελλήνιες οι μισοί γράφουν κάτω από την βάση; Μήπως είναι γιος εκπαιδευτικών; Ξέρω και εγώ πολλούς αριστούχους που όταν είχανε να αντιμετωπίσουν αδιάβλητες εξετάσεις πάτωναν. Δυστυχώς γι’ αυτόν και τους υπόλοιπους δεν μπορεί να συνεχιστεί το σήριαλ της τελευταίας 15ετίας: Να μπει στο Πανεπιστήμιο-Πολυτεχνείο και να σπουδάσει 4-6 χρόνια για το πτυχίο, να κάνει μετά master , μετά διδακτορικό, γλώσσες να φτάσει 30+χρονών άεργος-άκαπνος για να ψάχνει να μπει μέσω ΑΣΕΠ (ή από το παράθυρο) στο δημόσιο, όπου θα βαράει σφραγίδες και θα παίρνει μερικά χιλιάρικα το μήνα προκαταβολικά στην τσέπη και θα δουλεύει τις μισές ώρες από αυτούς του Ιδιωτικού τομέα. Αυτά τελειώσανε, το ταμείο άδειασε και κανείς δεν θα μας δίνει δανεικά για να έχουμε τους περισσότερους διορισμένους καθηγητές στην Ευρώπη που θα εργάζονται τις λιγότερες ώρες τον χρόνο και δεν θα αξιολογούνται και δυστυχώς το χάλι της προηγούμενης 20ετίας+ πληρώνουμε και θα πληρώνουμε όλοι. Οι εκπαιδευτικοί μπορεί να είναι αρκετά κακοπληρωμένοι σήμερα (ποιος δεν είναι;) και σίγουρα υπάρχουνε πάρα πολύ καλοί εκπαιδευτικοί που δίνουν τα μέγιστα ακόμη και σε ώρες εκτός εργασίας (οργανώνοντας δωρεάν φροντιστήρια για αδύνατους μαθητές) αλλά ο κλάδος τους συνολικά ποτέ δεν προώθησε σοβαρά την αναβάθμιση της εκπαίδευσης αλλά μόνο τα συνδικαλιστικά τους αιτήματα. Όταν δεν δέχονται αξιολόγηση και επιμένουν να κάνουν τις εκλογές τους για τα συνδικαλιστικά τις σχολικές μέρες ενώ κάθονται κάποιους μήνες τον χρόνο τι να πει κανείς; Θα μπορούσαν π.χ τις εκλογές τους να τις κάνουνε κάποια μέρα που δεν έχει σχολείο και υποτίθεται ότι όλοι τους είναι στα σχολεία.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η dimx λέει:

      Φίλε μου υπάρχουν και άλλοι που δεν τα έπαιρναν τα γράμματα αλλά δεν κάνουν έτσι , το κόμπλεξ κατωτερότητας που σου δημιούργησε ο έλεγχος του μαθητή σε τυφλώνει μην υποτιμάς τον εαυτό σου είμαι σίγουρος ότι μπορεί να ανακαλύψεις μέσα σου κάποιο άλλο ταλέντο π.χ. στο τραγούδι ή στην καλαθοπλεκτική , καλή επιτυχία !

      Μου αρέσει!

      • Ο/Η I.Y λέει:

        Ευχαριστώ για την φιλοφρόνηση σου αλλά δυστυχώς δεν ήμουνα ποτέ καλός στο τραγούδι και στην πεολειχία!!!! Συμμαθητές μου με υψηλότερη βαθμολογία πατώσανε στις Πανελλήνιες εξετάσεις ενώ εγώ πέρασα με την πρώτη στην πρώτη μου επιλογή και είμαι κάτοχος Πανεπιστημιακού τίτλου (τμήμα Χημείας με υποτροφίες του ΙΚΥ στα χρόνια φοίτησης, τελείωσα στα 4 χρόνια ακριβώς, περνώντας όλα τα μαθήματα με την πρώτη εκτός ενός που άφησα λόγω εργασίας στο 3ο έτος). Θα μπορούσε να είμαι εκπαιδευτικός αν ήθελα (δεν μου άρεσε η παραπαιδεία στη Ελλάδα), ενώ έχω περάσει πρώτος σε διαγωνισμό υπουργείου ανάμεσα σε αποφοίτους θετικών επιστημών το 1990 για την Στατιστική υπηρεσία αλλά προτίμησα να εργαστώστον ιδιωτικό τομέα και στην βιομηχανία. Είδα τα χάλια του συστήματος ~2000 (να κλείνουν βιομηχανίες, να γεμίζει το δημόσιο – ΔΕΚΟ χρυσοπληρωμένους υπαλλήλους και την διαφθορά) και παράλληλα με την δουλειά μου και τελείωσα μεταπτυχιακό τμήμα, ενώ στη συνέχεια πάλι παράλληλα με την δουλειά μου και 2 μωρά παιδιά κατόρθωσα να εκπονήσω διδακτορική διατριβή. Παράλληλα τα τελευταία χρόνια έχω κάνει 5 δημοσιεύσεις σε ξένα περιοδικά με κριτές, είμαι συγγραφέας σε 1 διεθνή πατέντα, έχω παρουσιάσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, έχω συμμετοχή σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα (σε 1 ήμουν και συντονιστής). Και φυσικά κάποιες φορές τα παίρνω και λίγο με τους σημερινούς εκπαιδευτικούς, ειδικά όταν το χειμώνα φτάνω 7:55 έξω από την αυλόπορτα του νηπιαγωγείου (6 νηπιαγωγούς που δουλεύουν 4ωρο τις μέρες του χρόνου που δουλεύουν) και βλέπω επιδεικτικά να περνάνε μέσα οι νηπιαγωγοί και να κλείνουν την πόρτα ενώ στο κρύο περιμένουν παιδάκια και μανάδες να πάει 8:00 και για να ανοίξει η πόρτα. Πιστεύω να γνωρίζεις ότι στον ιδιωτικό τομέα (βιομηχανία) τα Φώτα, η 28 Οκτωβρίου, η Καθαρά δευτέρα, του Αγίου πνεύματος, Μεγάλη Παρασκευή κλπ δεν λογίζονται ως αργίες και αφαιρούνται από την άδεια αν δεν δουλευτούν. Βάλε εσύ τώρα από την άλλη πλευρά τις ημέρες (ώρες) που εργάζονται οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα, σύγκρινε με τον υπόλοιπο κόσμο (OECD, EU) και μετά δώσε δίκιο στους εκπαιδευτικούς και στον παραπάνω αριστούχο που αρνούνται την αξιολόγηση και τις 2 παραπάνω ώρες εργασίας την εβδομάδα οι οποίοι εκπαιδευτικοί προπληρώνονται τον μισθό τους κάθε μήνα. Για ρώτα γύρω πως πληρώνονται όλοι οι υπόλοιποι.

        Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Πέτρος Κ. λέει:

    Κάτι μου λέει ότι έγραψες το πρώτο σχόλιο περιμένοντας απάντηση για να γράψεις το δεύτερο. Δεν είναι ότι ‘τσίμπησα’. Απλά γράφω τη δική μου γνώμη για να μη θεωρείς ότι γράφεις εξυπνάδες που θα μείνουν αναπάντητες.

    Καλά είναι τα πτυχία (αν τα έχεις όπως μας λες) αλλά δεν βρέθηκε ένας να σε διδάξει πως δεν νοείται η καφρίλα σε ‘μορφωμένους’ ανθρώπους;
    Στο λέω επειδή είχα την εντύπωση πως με τις σπουδές ο άνθρωπος γίνεται καλύτερος και όχι κομπλεξικός/κανίβαλος.
    Φαίνεται πως δεν ισχύει πάντα.

    Θα περίμενα από έναν άνθρωπο του δικού σου επιπέδου να απαντήσει με επιχειρήματα σε ένα παιδί και να ανοίξει ειλικρινή διάλογο μαζί του χωρίς εξυπνακισμούς που φανερώνουν απωθημένα. Αναρωτιέμαι, ένα κυβερνητικό παπαγαλάκι τι χειρότερη απάντηση θα μπορούσε να δώσει από τη δική σου;

    Εύχομαι να μη διδάξεις ποτέ σου γιατί θα κάνεις κακό στα παιδιά μας.

    ΥΓ: Ξέρω πως κακώς ασχολήθηκα με την περίπτωσή σου, γιατί θα την ‘πέσεις’ και σ’ εμένα και βαριέμαι να ασχολούμαι με τελειωμένες περιπτώσεις. Συνήθως όταν διαβάζω παρόμοια σχόλια φεύγω αμέσως γιατί με πονάνε τα μάτια. Το έκανα μόνο και μόνο επειδή ο μαθητής δεν θα διαβάσει τι έγραψες και δεν θα πάρεις την απάντηση που πραγματικά σου αξίζει.
    Γειά σου και να μη μας γράφεις αγαπητέ ‘φίλε’.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η I.Y λέει:

      Έχω διδάξει και σε παιδιά και σε μεγάλους , δεν είμαι ενταγμένος σε κανένα κόμμα και δεν θα ξαναγράψω γιατί ο χρόνος μου είναι πολύτιμος και ίσως χρειαστεί και να χρειαστεί να μεταναστεύω για να αποφύγω την αριστερο-δεξιο-αναρχική καφρίλα!!! Δεν ξέρω την ηλικία σου αλλά αν το ~1991+ με τις καταλήψεις στα σχολεία οι γονείς των παιδιών και οι εκπαιδευτικοί μας είχαν σταθεί στο ύψος τους δεν θα φτάναμε στο σημερινό χάλι. Βέβαια τους βόλευε τότε τους εκπαιδευτικούς γιατί πληρωνότανε και κάνανε διακοπές. Ακόμη θυμάμαι το το ~1991-92 βράδυ να έχω γυρίσει σπίτι από μια κοπιαστική μέρα (ξυπνούσα 6:00 και χρειαζόταν 1 ώρα για να φτάσω στην δουλειά κλπ) και να βλέπω το 15χρονο Τσίπρα στην ΤV να μιλάει στην Παναγιωταρέα με την ξύλινη πολιτική γλώσσα τότε με τις πρώτες καταλήψεις και η πρώτη μου σκέψη (αλάνθαστη όπως αποδείχθηκε ήταν : τι λέει ο τύπος, δούλεψε ποτέ στην ζωή του και τα λέει αυτά?). Τα τελευταία χρόνια φάνηκε ότι ο Τσίπρας ήταν το πλουσιόπαιδο βουτυρομπεμπές που τότε ως μόδα γράφτηκε στο μαθητικό φροντιστήριο της ΚΝΕ ενώ έκανε κοπάνες από τα φροντιστήρια Αγγλικών που πλήρωναν οι γονείς του. Έχεις επισκεφθεί ξένα Πανεπιστήμια και ελληνικά. Πήγαινε στα ξένα και μετά έλα στην σχολή μου στο ΑΠΘ και πήγαινε και στους Χημικούς Μηχανικούς στο Μετσόβιο και μετά μίλα για «καφρίλα». Ώρες-ώρες σκέφτομαι και λέω ότι οι Καθηγητές μας που κάνουν διδακτικό και ερευνητικό έργο σε αυτά και διακρίνονται, είναι ήρωες.

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

